top of page

Προηγούμενες Δραστηριότητες!

Στη σελίδα αυτή μπορείτε να ανατρέχετε σε παλαιότερες, ολοκληρωμένες δραστηριότητες που οργανώθηκαν από την Ε.Δ.Ν.Υ.. Πρόκειται για δραστηριότητες ανοιχτές για όλους, μέλη ή όχι, και σκοπό έχουν να γνωρίσει το κοινό το βουνό, να ενδιαφερθεί για αυτό και να το αγαπήσει με τελικό στόχο την προστασία του.

Τα ενεργά μέλη επωφελούνται με συμμετοχή σε κλειστές δραστηριότητες που δεν ανακοινώνονται στο κοινό και στις οποίες δεν μπορεί να συμμετάσχει ο οποιοσδήποτε.

Τίτλος Δραστηριότητας:

Στις σπηλιές Μαυροβουνίου, Υμηττού.

Ημερομηνία:

Κυριακή, 28 Οκτωβρίου 2012.

Σημείο:

Στα μονοπάτια και τα σπήλαια του Μαυροβουνίου, νοτίου Υμηττού.

Σύντομη Περιγραφή:

Μία ακόμη δραστηριότητά μας έλαβε τέλος με επιτυχία το περασμένο

Τρίτη, 30 Οκτωβρίου 2012

​Σαββατοκύριακο. 25 συμμετέχοντες, κάθε ηλικίας, ενημερωθήκαμε για τη χρήση πεζοπορικού χάρτη και ακολουθήσαμε το μονοπάτι που ανηφορίζει στο Μαυροβούνι, του νοτίου Υμηττού, από τη Τερψιθέα, απολαμβάνοντας τη πυκνή βλάστηση, τη γαλήνη του τοπίου και τους εντυπωσιακούς γεωλογικούς σχηματισμούς. Για μια ακόμη φορά απελευθερώσαμε μια αετογερακίνα (Buteo rufinus) που βρέθηκε πυροβολημένη στην Αργυρούπολη και την οποία περιέθαλψαν τα μέλη του Συλλόγου Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής «ΑΝΙΜΑ». Το επιβλητικό πουλί διέγραψε ένα μεγάλο κύκλο πάνω από την ομάδα μας και απομακρύνθηκε εκμεταλλευόμενο τα ρέυματα του βουνού. Ελπίζουμε ότι οι ασυνείδητοι που το πυροβόλησαν θα το αφήσουν ήσυχο και θα προσπαθήσουμε για αυτό.

Στη συνέχεια, πάντα ακολουθώντας το μονοπάτι μας, επισκεφθήκαμε την «Τρύπια Σπηλιά» θαυμάζοντας το μέγεθος αυτού του γεωλογικού φαινομένου, από πάνω κι από κάτω, αλλά και τα υπόλοιπα σπήλαια της περιοχής με τις κρυμμένες ομορφιές τους. Αυτή η δραστηριότητα κλείνει τον πρώτο κύκλο των ανοιχτών δραστηριοτήτων μας και μας φέρνει στο τέλος της αντιπυρικής περιόδου για το 2012. Σύντομα ξεκινούν οι δράσεις μας και ορισμένες δραστηριότητες μόνο για τα μέλη μας, όμως όλο και κάτι θα οργανώσουμε και για τους πολλούς φίλους μας. Μείνετε συντονισμένοι...

Προηγούμενες Δραστηριότητες ανά έτος:

2012     2013     2014     2015     2016     2017     2018     2019     2020     2021     2022

Δευτέρα, 15 Οκτωβρίου 2012

Τίτλος Δραστηριότητας:

​Στις σπηλιές του νοτίου Υμηττού.

Ημερομηνία:

Κυριακή, 14 Οκτωβρίου 2012.

Σημείο:

Τρία από τα σπηλαιώματα του νοτίου Υμηττού.

Σύντομη Περιγραφή:

Με την έλευση του φθινοπώρου, καθώς οι θερμοκρασίες γίνονται πιο

​ανεκτές, ξεκινήσαμε και πάλι τις δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της μέρας με μια εύκολη δραστηριότητα: περίπατο στο καταπράσινο οροπέδιο «Κρεββάτια» και επίσκεψη σε τρία από τα σημαντικότερα σπηλαιώματα της περιοχής. Με 38 συμμετέχοντες και αυτή τη φορά, συνεχίζουμε να αποκαλύπτουμε, εντελώς δωρεάν, τα μυστικά του Υμηττού σε όποιον θέλει να τα ανακαλύψει. Η δραστηριότητα ξεκίνησε με εύκολη πεζοπορία μέχρι το εντυπωσιακό βάραθρο της Συκιάς για να συνεχιστεί στη κοντινή ανώνυμη σπηλιά που εμείς αποκαλούμε «τρύπα της ΔΕΗ». Εκεί, όποιος το επιθυμούσε, μπορούσε να εισέλθει, υπό την επίβλεψη και με τη βοήθεια και ασφάλεια που προσέφεραν οι φίλοι μας από τον Σπηλαιολογικό Ελληνικό Εξερευνητικό Όμιλο «ΣΠΕΛΕΟ», και να πάρει μια γεύση από τη μαγική εμπειρία της σπηλαιολογίας σε ένα ασφαλές, εύκολο, μικρό σπήλαιο, μολονότι άγνωστο στο ευρύ κοινό. Μεγάλη η ανταπόκριση των συμμετεχόντων αφού σχεδόν όλοι «δέθηκαν» και κατέβηκαν στη δροσιά της σπηλιάς που σίγουρα δεν είχε δεχτεί τόσο πολλούς επισκέπτες ταυτόχρονα στο παρελθόν! Η δραστηριότητα συνεχίστηκε στο μεγάλης αρχαιολογικής σημασίας σπήλαιο Αρχεδήμου ή Νυμφολήπτου, όπου αφού μάθαμε για την ιστορία, τα ευρύματα αλλά και τις ζημιές και τους βανδαλισμούς που έχει υποστεί ένα από τα σημαντικότερα σπήλαια της χώρας μας, θαυμάσαμε τα έργα του Αρχέδημου που εντυπωσιάζουν ακόμη κι ας δημιουργήθηκαν τον 5ο αιώνα Π.Χ. και τα έργα της φύσης που χρειάστηκαν εκατομμύρια χρόνια για να δημιουργηθούν. Δυστυχώς οι σύγχρονοι νεοέλληνες μόνο κακό έχουν προξενήσει σε αυτό το μνημείο, το οποίο η Ε.Δ.Ν.Υ. έχει εντάξει στις προσπάθειες προστασίας που καταβάλλει, λόγω της μεγάλης σημασίας του αλλά και της θέσης του. Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε στη σκιά των πεύκων με καλή κουβέντα και τα απαραίτητα τυροπιτάκια!​

Σημείωση: Η Σπηλαιολογία είναι μια μαγική δραστηριότητα που όμως κρύβει κινδύνους για τους συμμετέχοντες και το περιβάλλον. Εκπαιδευτείτε κατάλληλα σε κάποιον από τους πολλούς σχετικούς συλλόγους που υπάρχουν και χρησιμοποιείτε πάντα τον κατάλληλο εξοπλισμό ασφαλείας.

Δευτέρα, 01 Οκτωβρίου 2012

Τίτλος Δραστηριότητας:

​5η Νυχτερινή Πεζοπορία στο νότιο Υμηττό.

Ημερομηνία:

Κυριακή, 30 Σεπτεμβρίου 2012.

Σημείο:

Διαδρομή γύρω από το οροπέδιο «Κρεββάτια».

Ο θεσμός της Νυχτερινής Πεζοπορίας στο Νότιο Υμηττό, που καθιέρωσε η

​Ε.Δ.Ν.Υ., συνεχίζεται με μεγάλη επιτυχία. Πάνω από 40 άτομα συμμετείχαν στην τελευταία δραστηριότητα που έλαβε χώρα γύρω από το οροπέδιο «Κρεββάτια», μέσα σε καταπράσινες περιοχές αλλά και περνώντας κοντά σε καμένες εκτάσεις, μαθαίνοντας για τα προβλήματα του βουνού. Ο Σύλλογος Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής «ΑΝΙΜΑ» ήταν και πάλι μαζί μας και αυτή τη φορά και όλοι μαζί επιστρέψαμε στη φύση μια μεγαλόπρεπη γερακίνα (Buteo buteo) και ένα βραχοκιρκίνεζο (Falco tinnunculus), ύστερα από την περίθαλψή τους στο κέντρο του συλλόγου. Μαζί μας και μέλη του Περιβαλλοντικού Συλλόγου Αττικής «Ώρα για Δράση», με τους οποίους συνεχίζουμε τη στενή συνεργασία σε περιβαλλοντικά θέματα στην περιοχή, αλλά και πολλά νέα πρόσωπα από ολόκληρη την Αττική, αφού είχαμε συμμετοχές από Βύρωνα, Μεταμόρφωση, Πετρούπολη αλλά και Πειραιά. Η φύση και η θέα από το νότιο Υμηττό, ελπίζουμε να άφησαν όλους ικανοποιημένους. Εμείς το απολαύσαμε, όπως και τη κουβέντα και το καθιερωμένο πλέον τσίπουρο με θέα τη νυχτερινή πρωτεύουσα από ψηλά και το ολόγιoμο φεγγάρι. Κλείνοντας και αφού ευχαριστήσουμε όλους όσοι συμμετείχαμε, προσβλέπουμε σε πτώση των θερμοκρασιών για να αρχίσουμε και τις δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της ημέρας, καθώς και μια σειρά δράσεων που ήδη έχουν προγραμματιστεί. Σας θέλουμε όλους, και πάλι, δίπλα μας γιατί όλοι μαζί μπορούμε περισσότερα. ​

Δευτέρα, 03 Σεπτεμβρίου 2012

Τίτλος Δραστηριότητας:

​4η Νυχτερινή Πεζοπορία στο νότιο Υμηττό.

Ημερομηνία:

Παρασκευή, 31 Αυγούστου 2012.

Σημείο:

Διαδρομή γύρω από την κορυφή «Σταυραετός».

Σύντομη Περιγραφή:

Δύο πανσέληνοι μέσα στον Αύγουστο και εκμεταλλευθήκαμε το

​φαινόμενο με τον καλύτερο τρόπο οργανώνοντας ακόμη μια νυχτερινή πεζοπορία: μια δραστηριότητα που πολύ απολαμβάνετε και μας  ζητάτε να επαναλαμβάνουμε συχνά! Έτσι στις 31 Αυγούστου διοργανώσαμε και πραγματοποιήσαμε την 4η Νυχτερινή Πεζοπορία στο νότιο Υμηττό. Μια μοναδική δραστηριότητα στη φύση και το βουνό. Και για μια ακόμη φορά το απολαύσαμε με την καρδιά μας, ανάμεσα σε φίλους και αγνώστους που έγιναν φίλοι. Ευχαριστούμε όλους όσοι μας τίμησαν με την παρουσία τους, έχοντας έρθει από κάθε γωνιά του λεκανοπεδίου, μέχρι και από την Πετρούπολη! Για μια ακόμη φορά οι εκπλήξεις δεν έλειπαν. Με τους φίλους μας από τον Σύλλογο Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής «ΑΝΙΜΑ» επιστρέψαμε στη φύση τρεις κουκουβάγιες του είδους Athene noctua και δύο του είδους Τυτώ (Tyto alba guttata), ενώ απολαύσαμε το τσίπουρο και τσιμπήσαμε με την πρωτεύουσα στα πόδια μας, έχοντας πρώτα ενημερωθεί από μέλη της Ε.Δ.Ν.Υ. για τις πιέσεις που δέχεται ο νότιος Υμηττός. Η κυκλική διαδρομή των 12,5 χλμ καλύφτηκε σε χρόνο ρεκόρ από μια αχτύπητη ομάδα που έδωσε ραντεβού και για την «κατάκτηση» της ψηλότερης κορυφής «Στρώμα» σύντομα.​

Σάββατο, 4 Αυγούστου 2012

Τίτλος Δραστηριότητας:

​3η Νυχτερινή Πεζοπορία στο νότιο Υμηττό.

Ημερομηνία:

Πέμπτη, 2 Αυγούστου 2012.

Σημείο:

Κορυφές «Σταυραετός» και «Δασωμένη Κορυφή».

Σύντομη Περιγραφή:

Με μεγάλη συμμετοχή και επιτυχία ολοκληρώθηκε η νυχτερινή πεζοπορία

υπό το φως της πανσελήνου, που διοργάνωσε η Ε.Δ.Ν.Υ.. Με συμμετοχές από τον Σύλλογο Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής «ΑΝΙΜΑ» και τον Περιβαλλοντικό Σύλλογο Αττικής «Ώρα για Δράση» και πολλούς ακόμη φίλους, όλων των ηλικιών, φτάσαμε πιο μακριά ακόμη και από το προγραμματισμένο στόχο μας, μέχρι τη «Δασωμένη Κορυφή», αφού οι συμμετέχοντες δεν χόρταιναν την εκπληκτική θέα. Μαζί μας βρέθηκαν και άτομα που δεν συνηθίζουν τις ορεινές πεζοπορίες, ενώ οι συμμετέχοντες έφτασαν και από μακρινά μέρη όπως ο Πειραιάς και οι Θρακομακεδώνες! Η έκπληξη που είχαμε ετοιμάσει για τους συμμετέχοντες ήταν η απελευθέρωση μιας κουκουβάγιας του είδους Τυτώ (Tyto alba guttata) η οποία επανεντάσσεται στο φυσικό της περιβάλλον μετά τη περίθαλψή της από τον Σύλλογο «ΑΝΙΜΑ», στον οποίο είχε μεταφερθεί με διάσειση. Ως Ε.Δ.Ν.Υ. δεσμευόμαστε να  κάνουμε ότι μπορούμε για να προστατεύσουμε τη νέα της «γειτονιά», στο νότιο Υμηττό. Δεόντως εκτιμήθηκαν και τα τυροπιτάκια/ξηροί καρποί με το τσίπουρο που προσφέραμε στην κορυφή. Ελπίζουμε όλοι να το απόλαυσαν και δεσμευόμαστε να το επαναλάβουμε όπως μας το ζητήσατε και στην επόμενη πανσέληνο.​

Προηγούμενες Δραστηριότητες ανά έτος:

Στους παρακάτω είμαστε ευγνώμονες για την υποστήριξη:

Μαζεύουμε πλαστικά καπάκια για καλό σκοπό!

Φέρτε μας τα πλαστικά καπάκια σας σε όποια ανοιχτή εκδήλωση της Ε.Δ.Ν.Υ. σας βολεύει και βοηθήστε μας να στηρίξουμε διάφορους κοινωνικούς σκοπούς.

Στηρίξτε την Ε.Δ.Ν.Υ. ώστε να συνεχίσει το έργο της στο βουνό.

PayPal ButtonPayPal Button

Κάντε μια δωρεά μέσω

Κατηγορία Κινδύνου Εκδήλωσης Πυρκαγιάς*

για την περιοχή του Νοτίου Υμηττού σήμερα:

Το παραπάνω σήμα αλλάζει χρώμα βάσει του υπομνήματος:

1.ΧΑΜΗΛΗ

2.ΜΕΣΗ

3.ΥΨΗΛΗ

4.ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΗ

5.ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΥ

​*σύμφωνα με τον

Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς που εκδίδει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

Ιστοσελίδα υπό ανανέωση!

Σύντομα και πάλι μαζί σας
Μέχρι τότε παρακολουθείτε τη σελίδα της ΕΔΝΥ στο facebook